lunes, 29 de abril de 2013

Exemple per treballar el llenguatge matemàtic en l'Educació Infantil

En aquest link podem trobar informació sobre el llenguatge matemàtic durant l'etapa de l'Educació Infantil.
 
 
Durant l'etapa de l'Educació Infantil el llenguatge matemàtic ha d'estar proper a la realitat dels nens i de les nenes, aplicant-lo a situacions de la seva vida quotidiana. Dins i fora de l'aula viuen i experimenten situacions que els ajudaran a entendre conceptes matemàtics.
Amb el material divers que tenim a l'aula (mobles, joguines,...) poden relacionar els objectes entre ells a partir de les seves qualitats. Segons la propietat que escollim els nens i nenes comparen els objectes i els classifiquen:
  •  El més gran, el mitjà, el més petit.
  •  El més llarg, el més curt.
  •  El més gruixut, el més prim
  •  El que pesa més, el que pesa menys
  •  El més tou, el més dur
Observen les formes que tenen els objectes propers i reconeixen algunes figures geomètriques (cercle, triangle, quadrat, rectangle). Aprenen també a orientar-se en l'espai i a situar persones o objectes: 
  •  Davant de... /darrere de ...
  •  Dalt de... /baix de...
  •  Dins de... /fora de...
  •  Al costat de... / prop de... /lluny de... etc.
Comencen a orientar-se en el temps, relacionant sempre el pas del temps amb els seus propis esdeveniments quotidians:
  • Abans, després.
  • Ahir, avui, demà.
  • El matí, la tarda, el vespre.
  • Observen i comencen a reconèixer algunes hores en el rellotge.
  • Els dies de la setmana, relacionant cada dia amb les coses que fem només aquell dia.
  • El calendari i els mesos de l'any, aprenent a reconèixer el mes en què estem.
  • Les estacions de l'any.
Fan seriacions d'elements seguint el criteri d'ordre: primer, segon, tercer,...

Aprenen a comptar quantitats petites d'elements per saber quants n'hi ha i resolen mentalment situacions senzilles que impliquen afegir o treure, arribant al final del cicle a poder fer càlculs fins al nombre 9.


Mireia Ledo
Mari Ortigosa
2n C

No hay comentarios:

Publicar un comentario