En aquest link podem trobar informació sobre el llenguatge matemàtic durant l'etapa de l'Educació Infantil.
Durant l'etapa de l'Educació Infantil el llenguatge matemàtic ha d'estar proper a la realitat dels nens i de les nenes, aplicant-lo a situacions de la seva vida quotidiana. Dins i fora de l'aula viuen i experimenten situacions que els ajudaran a entendre conceptes matemàtics.
Amb el material divers que tenim a l'aula (mobles, joguines,...) poden relacionar els objectes entre ells a partir de les seves qualitats. Segons la propietat que escollim els nens i nenes comparen els objectes i els classifiquen:
- El més gran, el mitjà, el més petit.
- El més llarg, el més curt.
- El més gruixut, el més prim
- El que pesa més, el que pesa menys
- El més tou, el més dur
Observen les formes que tenen els objectes propers i reconeixen algunes figures geomètriques (cercle, triangle, quadrat, rectangle). Aprenen també a orientar-se en l'espai i a situar persones o objectes:
- Davant de... /darrere de ...
- Dalt de... /baix de...
- Dins de... /fora de...
- Al costat de... / prop de... /lluny de... etc.
Comencen a orientar-se en el temps, relacionant sempre el pas del temps amb els seus propis esdeveniments quotidians:
- Abans, després.
- Ahir, avui, demà.
- El matí, la tarda, el vespre.
- Observen i comencen a reconèixer algunes hores en el rellotge.
- Els dies de la setmana, relacionant cada dia amb les coses que fem només aquell dia.
- El calendari i els mesos de l'any, aprenent a reconèixer el mes en què estem.
- Les estacions de l'any.
Fan seriacions d'elements seguint el criteri d'ordre: primer, segon, tercer,...
Aprenen a comptar quantitats petites d'elements per saber quants n'hi ha i resolen mentalment situacions senzilles que impliquen afegir o treure, arribant al final del cicle a poder fer càlculs fins al nombre 9.
Mireia Ledo
Mari Ortigosa
2n C
No hay comentarios:
Publicar un comentario